Rundt 2.500 mennesker har jobben sin på senteret og i år har de bestemt at de vil sette et mer personlig preg på kampanjer og markedsføring.

– Det er jo de ansatte på Moa som er Moa. Så da ble det naturlig for oss å inkludere alle disse fargerike folka som du møter her hver dag, sier senterleder Anne Mari Rødal Kleppe.

Det er ikke først gangen Amfi Moa har med de ansatte i en kampanje.

– Vi har gjort dette en gang tidligere i år, med vår-kampanjen vår. Men da var det ikke så mange fra butikkene som hadde lyst til å være med, så da måtte vi fylle på med folk fra administrasjonen, forteller senterlederen.

I første etasje på Amfi Moa Øst. Foto: Anne Solveig Berge Trandal
«Julekuler» med bilder av ansatte pryder tak og vegger. Foto: Anne Solveig Berge Trandal

Det ble venteliste

Men denne gangen når de inviterte de butikkansatte til å være med på fotoseanse ble det en helt annen respons.

– Vi var så fornøyd med vår-kampanjen at vi bestemte oss for også å invitere med alle butikkansatte til en egen jule-fotoseanse der alle som hadde lyst kunne være med. Eller det vil si - det trodde vi. For det viste seg at det var mange som ville være med denne gangen at vi endte opp med venteliste. Og vi fikk dessverre ikke plass til alle, forteller Sølvi Arntsen som er markedskoordinator ved Amfi Moa.

– De som jobber på senteret synes det er veldig artig å være med, og det blir jo også en liten «snakkis» av alle de kjente ansiktene rundt omkring, sier Sølvi.

Charlotte Helen Velle -butikkleder på Fredrik & Louisa. Foto: Anne Solveig Berge Trandal
Charlotte på en av «julekulene» på senteret. Foto: Anne Solveig Berge Trandal

Gjør senteret mer personlig

En av de som er med i julekampanjen er Charlotte Helen Velle. Hun er butikkleder på Fredrik & Louisa som holder til på Amfi Moa Syd. Vi stakk en tur innom butikken for å høre hva hun synes om julekampanjen.

– Det er utrolig gøy! Det er jo et stort kjøpesenter og dette setter et mer personlig preg her, sier hun.

– Dette er jo noe de som besøker senteret legger merke til og du hører for eksempel kunder på senteret si:

«På bildet der er jo hun jeg nettopp handlet med» eller «Der jobber jo han jeg nettopp så på en plakat».

– Og da har jo senteret virkelig truffet bra, mener hun.

Hun forteller også at i det magasinet som snart kommer fra Amfi Moa, så er det butikksjefene på senteret som er modeller.

– Da var det jeg som sto for sminken og alle hjalp til med klær. Det er utrolig gøy at alle er med på dette og det skaper et flott samhold blant oss som jobber her, avslutter Charlotte.

Fellesarealet på Moa syd. Foto: Anne Solveig Berge Trandal
Da vi var innom sentrert holdt Ida Bergersen fra Losen studio på henge opp «julekulene» sammen med Eidskrem Reklame. Foto: Anne Solveig Berge Trandal

Lokale bedrifter med på laget

Det er Losen studio som står bak design av kampanjen og Eidskrem Reklame som har stått for trykk og montering.

– Vi laget først vår-kampanjen sammen med Amfi, så dette blir en forlengelse av den, sier Ida Bergersen, designer hos Losen Studio.

– Det er veldig kjekt å se hvor mye engasjement og samhold dette har skapt på senteret. Vi hadde jo både film- og fotoseanse denne gangen, og det var nok noen av de som kom inn på settet som var både litt utrygge og usikre siden de aldri har gjort slikt før. Da er det ekstra gøy å se dem gå ut herfra stolt og fornøyd og med et stort smil om munnen, sier hun.

– Det ble rett og slett så god stemning på settet at folka som var med følte seg helt på topp - noe man også kan se på bildene, fortsetter hun, og legger til at de også har laget julekalendren for Amfi Moa, som i år er digital.

Fellesarealet på Moa syd. Foto: Anne Solveig Berge Trandal
I første etasje på Amfi Moa Øst. Foto: Anne Solveig Berge Trandal