– Mange hoteller ønsker å tilby aktiviteter til de besøkende og det vil være enklere for dem å anbefale noe de selv har prøvd, sier Veronika Valderhaug, Booking & Head Manager for Uteguiden Ålesund.

Med seg på turen hadde de representanter fra Quality Hotel Waterfront, Quality Hotel Ålesund og Thon Hotel Ålesund.

– Vi gikk ikke helt til toppen av Frostadtinden, men vi gikk til setra for å spise lunsj og kose oss, så gikk vi litt rundt i området der før vi gikk ned igjen, forklarer Valderhaug.

Lunsjpause ved setra. Foto: Uteguiden

Anbefaling til gjestene

Representantene fra Quality Hotel Waterfront, hotellsjef Victoria Synnes Rønne og Salgssjef Gitte Olsen, ble inspirert av trugeturen.

– Vi valgte å bli med Uteguiden på trugetur siden hverken Gitte eller jeg hadde testet truger tidligere, men med helt strålende værmeldinger ble det et enkelt valg å ta turen, forteller Rønne.

– Trugetur er virkelig noe vi vil anbefale videre til våre gjester som ønsker seg en aktivitet utenom det vanlige. Kombinasjonen med knallblå himmel, kakao og Kvikk-Lunsj i godt lag var uslåelig, sier Rønne.

f.v: Patrik Landqvist (Uteguiden guide), Victoria Synnes Rønne (Quality Waterfront), Kristina Korsakaite (Thon Hotel Ålesund), Amy Schevik (Uteguiden Booking). Foto: Uteguiden
Kristina Korsakaite fra Thon Hotel slapper av under lunsjpausen. Foto: Uteguiden

Trugetur for alle

Uteguiden har drevet med trugeturer siden 2017. Tidligere har de bare drevet med private trugeturer, men har nå begynt med turer hver lørdag og søndag som alle kan melde seg på.

– Det blir litt lavere terskel for folk å melde seg på når de slipper å booke en privat tur. Vi ønsker å gjøre de lokale mindre skeptiske og vise at det er gøy å bli med oss på tur, avslutter Veronika Valderhaug, Booking & Head Manager for Uteguiden Ålesund.

Foto: Uteguiden