– Vi har lenge hatt lyst til å etablere oss i Ålesund, så vi er veldig glade for at vi nå har fått muligheten til å åpne på Moa, sier Kelly Borgersen, som er salgs- og markedssjef for Lexington i Norge.

Kjeden definerer seg selv som en livsstilskjede og selger både interiør – hovedsakelig tekstil-interiør som duker, håndklær og sengetøy – og moteklær for kvinner og menn.

Kelly Borgersen er salgs- og markedssjef for Lexington i Norge. Foto: Pressefoto

Amerikansk østkyst

– I Norge er det interiør-biten som er størst, men internasjonalt er det klær vi selger mest av. Stilen vår er inspirert av den amerikanske østkysten, særlig «New Hampton»-stilen. Dessuten legger vi vekt på kvalitet og at produktene framstilles på en god og miljøvennlig måte, opplyser Borgersen.

Til tross for den Stars and Stripes-inspirerte logoen, er altså Lexington en svensk kjede. Produktene deres har vært tilgjengelig i Norge nesten helt siden oppstarten for 26 år siden, og Norge er i dag det nest største markedet deres, etter Sverige, opplyser Borgersen.

– Kvalitet

– Vi har i dag sju egne butikker i Norge, i tillegg til at produktene våre er tilgjengelige i mer enn hundre andre butikker. At ålesunderne er opptatt av kvalitet og å få «value for money», det vet vi, så vi er sikre på at Lexington kommer til å bli godt tatt imot i Ålesund, sier Kelly Borgersen.

I november åpner Lexington butikk på Amfi Moa. I dag har den svenske kjeden sju butikker i Norge. Foto: Anne Solveig Berge Trandal