– Dette kunne ikke vært mer gøy. Kinosommeren har vært helt sprø, og besøkstallene er nesten latterlige, sier kommersiell direktør for Odeon-kjeden, Jon Einar Sivertsen.

Ålesund med formidabel økning

Odeon Ålesund ved kinosjef Beathe Kvalsvik Breivik kunne ikke vært mer fornøyd med sommerresultatet.

Odeons samlede besøk i perioden juli-august i år har økt med 26% til sammenlikning med pre-pandemi-året 2019. Odeon Ålesund alene har i sommerperioden juli-august hatt en omsetningsøkning på hele 42% sammenliknet med 2019.

Hektiske dager og rosa publikum

Kinosjefen ved Odeon Ålesund ser tilbake på sommeren med stor fornøyelse:

– Sommeren har vært hektisk, og vi har hatt et fantastisk besøk. Det er ekstra gøy å jobbe på kino når vi har så mange forventningsfulle og fornøyde gjester! Og ikke minst elsker jeg det faktum at svært mange kommer kledd i rosa når de skal se Barbie!

Kinosjefen har høye forventninger til den kommende kinohøsten, og kan love mye spennende på programmet.

Aldri sett maken

Det er ingen tvil om at fellesferien 2023 vil bli husket som sommeren da verden sammenliknet Barbie og atomvåpen, som følger av internettfenomenet "Barbenheimer". Odeon-kjeden har 10 kinoer fordelt over landet, og kan nå melde om at de aldri har opplevd maken til besøkstall.

Odeon Ålesund Foto: Odeon Kino