Sudathip Moe, som sammen med ektemannen Hans Kristian Moe har franchise-rettighetene til den thailandske kjeden Marucha, åpna sitt første boble-te-utsalg i Kongens gate i slutten av august i fjor. Det har gått strålende, og sist onsdag åpna de utsalg nummer to, på Moa Amfi.

– Til tross for at det er ferietid, solgte vi mer enn 2000 kopper fra onsdag til og med lørdag. Det er vi godt fornøyde med, og vi vil gjerne takke alle som har kommet innom oss, sier Moe.

Også knallhelg i sentrum

Parallelt med åpninga på Moa var det også ekstra gode dager i gågata i sentrum, forteller hun:

– Food truck-festivalen bidro til at vi solgte kjempebra, sier hun blidt.

Mange smaker, med og uten bobler

Hun forteller at de har rundt 60 ulike smaker, og alle smakene leveres i en rekke ulike varianter: med klassiske, seige og søte bobler av tapioka-stivelse eller med «popping boba» – bobler som «popper» i munnen – eller helt uten bobler, for dem som foretrekker det.

– De mest populære smakene er nok melke-te og frappe, men det går også mye av italiensk soda og ulike frukt-teer, opplyser en en godt fornøyd Sudathip Moe.

Daglig leder av Marucha, Sudathip Moe, her fotografert på kjøkkenet i Kongens gate ved juletider i fjor. Foto: Kåre Stig Nøstdal (arkivfoto)