Det var omsetningsvekst, et godt driftsresultat og svært fornøyde kunder som bidro til seieren.

– Dette var en overraskende og hyggelig anerkjennelse i en tid med tøff konkurranse. Vi hadde ikke oppnådd dette uten den gode innsatsen fra våre medarbeidere, sier varehussjef Nanna Ulstein.

Maxbo Sykkylven har røtter helt tilbake til 1945. I 1970 ble Idebygg AS etablert, og i dag drives det som et franchise-varehus av søskenparet Nanna og Runar Ulstein, søskenbarnet Petter Løbak og Cecilie Løbak Hestmann. De ble en del av Maxbo-interiør i 1999 og fullverdig medlem i Maxbo fra 2000. Nå har de blitt kåret til Årets varehus, i konkurranse med nesten 70 andre varehus. Maxbo Sykkylven hadde et driftsresultat i 2022 på 3,2 millioner kroner, som tilsvarer 6,8 prosent av omsetninga. Omsetningsveksten var på 7,9 prosent.

Maxbo Sykkylven ble denne uka kåret til kjedens beste varehus. Her blir varehussjef Nanna Ulstein gratulert av regionsjef Tore Bringslid (tv.) og Maxbo-sjef Trond Bentestuen. Foto: Torkel Vik

Øker kunnskapen

– Vi jobber hele tiden med å øke kunnskapen til alle som jobber her, slik at de kan gjøre en best mulig jobb. Vi setter kunden først i alt vi gjør, og målet er at alle som kommer hit skal ha en god opplevelse og få hjelp til prosjektet sitt, både de som er proffe håndverkere og vanlige forbrukere, sier Ulstein.

Trond Bentestuen, administrerende direktør i Maxbo, mener Maxbo Sykkylven er en svært verdig vinner av Årets varehus: – Nanna og alle hennes ansatte har imponerende kontroll på driften. De har god lønnsomhet, og inntektene fortsetter å vokse. Samtidig har de veldig fornøyde og trofaste kunder, som vender tilbake og bidrar til de gode tallene, sier Bentestuen.

Stor inspirasjon

I juryens begrunnelse for prisen Årets varehus, trekkes det også frem at Maxbo Sykkylven hele tiden øker kompetansen sin, at de alltid leverer til alle frister, at de er aktive i lokal markedsføring og på sosiale medier, og at de har en veldig god ledelse.

– Dette varehuset er til stor inspirasjon for oss alle i Maxbo, og viser hva man kan oppnå med god ledelse og høy kvalitet, sier Maxbo-sjefen.

Varehuset har nå gått inn i en sesong hvor mange skal nyte de varme sommerdagene pusse opp ute.

– Akkurat nå selger vi mye utemaling og materialer til terrasse. I tillegg er dette høysesong for salg av griller og alt som har med hagearbeid gjøre, forteller varehussjef Nanna Ulstein.