– Vi har vært leverandør til SalatMestern i mange år, og nå drar vi det samarbeidet videre. Det synes jeg er veldig spennende og jeg ser virkelig frem til dette samarbeidet, hvor jeg tror det blir mange synergier, sier daglig leder i Sibelia, Bente Fylling.

Nye muligheter

Sibelia ble etablert i 2000 og har dermed holdt på i 22 år. Siden oppstarten har de bygget opp merkevaren LobNobs, i det Fylling mener er et veldig tøft marked. Hun tror også at samarbeidet med SalatMestern vil gi mange nye muligheter.

– Vi blir en del av noe større og får et helt anna distribusjonsnett enn det vi har nå. Jeg tror LobNobs kommer til å vokse og at det dermed blir en større LobNobs-familie, sier Fylling.

– SalatMestern er ledende innen salater og dressinger i Norge og det kommer til å hjelpe oss. De er veldig innovative og dyktige, og jeg tror dette samarbeidet vil styrke begge selskapene, legger hun til.

LobNobs som pålegg. Foto: Sibelia AS

Blir værende i byen

SalatMestern er et selskap som holder til i Fredrikstad, men selv om de nå har kjøpt halvparten av aksjene i Sibelia, kommer hovedkontoret til Sibelia til å holde til i Ålesund. Bente Fylling kommer også til å fortsette som daglig leder.

– Vi har begynt på en ny reise, men vi blir værende i Ålesund, fastslår hun.

Likevel kan det bli noen endringer som en følge av det nylig inngåtte samarbeidet.

– Det åpner for nye varianter av LobNobs og det skal jobbes med en del nye produkter fremover, avslører Fylling.

– Men først og fremst er jeg veldig stolt over at vi har klart å bygge en merkevare som en stor aktør innen dagligvaren vil kjøpe deler av, og jeg ser frem til å utvikle Sibelia sammen med SalatMestern, avslutter hun.