– Vic har siste årene vært gjennom en stor reise hvor vi har ryddet opp og tydeliggjort kjedekonseptet. Nå er vi glad for at vi igjen kan tilby kvalitetsvarer, norsk design og merkevarer til Ålesunds befolkning, sier Erik Langmoen, kjededirektør i Voice.

Vic har gjennom lang tid hatt en rekke franchisebutikker som har solgt varene deres, men som ikke har vært med på de samme aktiviteter og kampanjer som kjedens egne butikker. Ved at alle butikkene nå er eid av kjeden, vil kundene oppleve å komme inn i samme butikk uansett hvilken Vic de besøker.

– Det har vært viktig for oss at kundene skal få samme tilbud og utvalg i alle Vic-butikker, sier Langmoen.

Illustrasjonsfoto fra Vic-butikk. Foto: VIC

Ny merkevaremiks

Som en del av det nye konseptet ønsket Vic å fjerne en del av de kjente internasjonale varemerkene fra sortimentet. Mange var skeptisk til om Vic ville overleve dette.

– Vi har bevist at det er mulig. Når kjeden står igjen med noen få, viktige strategiske merkevarer som vi ønsker å ha et langsiktig partnerskap med, får disse merkevarene mer plass i butikken og kommer tydeligere fram, forteller kjededirektøren.

Foto: VIC

Dame og herre

Åpningen av Vic på Amfi Moa er satt til september, og denne gangen vil det være både herre- og dameklær i samme butikk. Butikken blir på ca 300 kvadratmeter og skal ligge i 2. etasje på Moa Syd.

– Vi er i gang med rekruttering i disse dager, og vi har vurdert at butikken bør ha seks ansatte. Vi gleder oss til å få på plass et fullt butikkteam, sier Erik Langmoen.