Homerun Brokers er hovedrolleinnehaver i serien som har fått navnet «Making it in Marbella». Serien er en realityserie inspirert av storsuksessen «Selling Sunset» som også finnes hos Netlix. Homerun er et ganske nytt meglerkontor i Marbella. Selskapet er etablert av Eric Ebbing, som opprinnelig kommer fra Malmø. Via venner ble Eric introdusert for Slettvoll allerede før han flyttet til Marbella og det var Slettvoll som dukket opp i bakhodet når de skulle innrede sitt eksklusive hovedkontor på Marbellas golden mile.

Hjemmekoselig arbeidsområde hos Homerun Brokers i Marbella. Foto: MARIKI MIRANDA
Slettvoll fra gulv til tak, blir det intriger i sofakroken her mon tro? Foto: MARIKI MIRANDA

– Eric tok kontakt med vår butikk i Malmø i juli i fjor og målet var å ha nytt kontor ferdig renovert og møblert til starten av oktober samme år, når Netflix skulle filme «Making it in Marbella», forteller Brand Manager i Slettvoll, Liv Norun Moe i Slettvoll.

Det familieeide konsernet, som har fabrikk på Stranda og hovedkontor i Ålesund, får dermed en birolle da kontoret til meglerne i serien er innredet med Slettvoll fra topp til bunn.

Liv Norun Moe Brand Manager i Slettvoll. Her under utdelingen av IDC-Awards i 2022 da Slettvoll vant «Årets Brand». Foto: Tone Molnes

Designprosessen

– Det er vår butikksjef i Malmø, Birgitte Morgan Lovén, og en av våre interiørdesignere i Malmø, Lise Lotte Nordahl, som har hatt kontakten med Homerun og har fulgt opp underveis i prosessen. Eric var opptatt av å skape et hjemmemiljø der både ansatte og kunder kan slappe av og trives, mer enn et tradisjonelt kontor. Det er nok dette som gjør matchen med Slettvoll spesielt god, forteller Moe videre.

Neste steg i prosessen, var å tegne ut et forslag til møblering og velge en fargepalett. Lise Lotte tok utgangspunkt, først og fremst i farger og materialer i lokalet, men integrerte også racing green som er Homerun sin profilfarge.

Smakfullt innredet for kundemøter. Foto: DANI VOTTERO
Resepsjonslokalet til Home Brokers med detaljer fra Slettvoll. Foto: DANI VOTTERO

– Det ble valgt naturlige farger og materialer med gode teksturer for å harmonere med de vakre steinveggene, kombinert med sort treverk som «snakker» med den sorte innrammingen på vinduene. Homerun satte ekstra pris på at forslaget ble presentert i form av tekstil og materialprøver, og ikke bare som en 3d skisse oversendt som en PDF, forteller hun.

Etter at interiøret var besluttet ble det satt i bestilling for produksjon på fabrikken til Slettvoll på Stranda. I slutten av september ble alt satt på plass og lokalene stylet og klar for å ta imot Netflix.

– Det som var ekstra stas å se da vi besøkte Home Brokers i Spania, var at mange av husene som de hadde til salgs allerede var innredet av Slettvoll møbler, sier Brand Manager Liv Norun Moe i Slettvoll.

Skisse av Slettvoll i Marbella Foto: Garde
Slettvoll Pergola i Marbella. Foto: Garde

Satser internasjonalt

I november i fjor åpnet Slettvoll showrom i Palma de Mallorca og i mai i år skal de også åpne eget showrom i Marbella.

– Da Eric tok kontakt var vi allerede godt i gang med å etablere oss i nye marked på en litt annerledes måte enn før. Inntil da var etableringene våre utelukkende via butikker, som er krevende både med hensyn til kapital og mennesker. Samtidig som det gir lite fleksibilitet, sier daglig leder Bjørn Helge Vik i Slettvoll.

– Vi har allerede levert møbler og interiør til mange kunder med hus og leiligheter i utlandet. For å nå enda bedre ut til disse kundene og for å nå nye åpnet vi derfor to showrom i Spania, forteller han.

– Dette blir showrom uten faste åpningstider, men med mulighet for å booke tid for interiørkonsultasjon i showrommet, eller «hjemme" hos kunden. Tidspunktet for å få en god samarbeidspartner og en fot inn i markedet var derfor perfekt. Og vi opplevde Homerun som åpne, positive og faktisk ganske jordnære til tross for sin luksuriøse profil, sier Vik.

Slettvoll Palma åpnet i november i 2023. Foto: Slettvoll
Eric Ebbing med Lise Lotte Nydahl og Birgitte Morgan Lovén. Foto: MARIKI MIRANDA

Skreddersydd design for Homerun Brokers

Homerun Brokers hovedkontor ligger på Marbellas berømte "Golden Mile" rett over veien fra Marbella Beach Club Hotel.

– Det er Birgitte og Lise Lotte som har holdt i prosjektet hele veien og det er også Birgitte som skal lede showrommet i Marbella, i tillegg til å være butikksjef i Malmø. Jeg og Liv Norun har også vært flere ganger i Marbella for å følge prosessen, forteller Bjørn Helge Vik.

Birgitte er allerede på plass i Marbella ganske ofte og har tilgang til Homerun sitt kontor, der hun allerede har hatt mange kundemøter og presentasjoner.

– Etter at vårt eget showrom er på plass vil vi nok bruke Homerun sine lokaler ganske aktivt. Her er det fantastisk materialvalg, høyt under taket og nydelige vindu. Her blir møblene, lamper, tepper, gardiner og interiørvarer presentert i en fantastisk setting og kontoret ligger veldig sentralt. Homerun gir oss også en unik mulighet til å komme i kontakt med nye boligkjøpere som trenger komplett innredning, forteller Liv Norun.

Sunnmørsk dekor på solkysten. Foto: DANI VOTTERO
Homerun Brokers hovedkontor ligger på Marbellas berømte "Golden Mile". Foto: MARIKI MIRANDA

Resultatet er et elegant og innbydende miljø, der ansatte og kunder kan føle seg avslappet og inspirert.

– Samarbeidet med Slettvoll har vært avgjørende for å realisere vår visjon om et sted som kombinerer toppklasse luksus med en innbydende atmosfære. Designprosessen begynte med en nøye utvalgt fargepalett som inkorporerer vår merkevare sine jordfarger sammen med natursteinen på veggene, og skaper et sofistikert, men likevel innbydende arbeids-/hjemmemiljø, sier Eric Ebbing i Home Run Brokers.

Traileren til serien har allerede blitt sluppet, og Slettvoll kan skimtes i bakgrunnen flere steder. Serien har ikke fått releasedato enda, men slippes i løpet av året.

Se trailer fra Netflix her: