Ina har lang erfaring som leder i mange bransjer. Hun har også mange års erfaring fra internasjonal luftfart og vil sørge for at selskapet utvikler seg i takt med økende markedsaksept for BagID sine produkt og tjenester, både nasjonalt og internasjonalt, heter det i en pressemelding fra selskapet.

Med-gründer Jan Vidar Nalbant har vært daglig leder i BagID siden oppstarten i 2016. Han går nå over i en ny stilling som kommersiell direktør, og vil arbeide med salg, marked og utvikling av partnerskap.

– Ina Eldøy har en imponerende bakgrunn fra reiselivsbransjen, og jeg er trygg på at hun vil bringe verdifull ekspertise og et nytt perspektiv til vårt selskap. Jeg ser frem til å samarbeide med henne og resten av teamet for å fortsette å bygge en sterk organisasjon som leverer verdi til våre kunder og aksjonærer, sier Jan Vidar Nalbant.

Jan Vidar Nalbant går over i ny stilling som kommersiell direktør. Foto: Bagid

Om BagID

Over 24 million bagasje innen luftfart er på avveie eller tapt hvert år, ofte fordi bagasjelappen har dårlig lesbarhet grunnet feilmontering eller slitasje. Når BagID ble startet i Ålesund i 2016, var det for å løse dette problemet og gjør reisen litt mindre stressende når du skal ut og fly med bagasje. Vår visjon er å erstatte dagens innsjekkingsautomater og flytte innsjekk av bagasje fra flyplassen til den reisendes smarttelefon. I fjor sommer ble nye BagID 2 med innebygget Apple-teknologi lansert. Dette er en digital bagasjetag som lar deg droppe innsjekkingsautomaten og silikonbaserte bagasje lapper av papir. Man sjekker inn på mobilen og går rett til bag drop. I tillegg har man sporing på bagasjen under hele reisen, og smarte oppdateringer gir passasjeren full kontroll underveis.