Celine har alltid vært glad i sosiale medier og markedsføring, og i 2019 begynte hun på en bachelor i markedsføring og ledelse. Studiet gjorde at hun fikk øynene enda mer opp for markedsføring av bedrifter og synliggjøring gjennom bruk av sosiale medier. Dette var noe hun hadde lyst til å holde på med, men tanken om å starte opp for seg selv var langt unna. I 2021 hev hun seg derimot på ideen til Henrikke Røder og startet ERA Digital.

– Jeg hadde aldri sett for meg å starte for meg selv, men da Henrikke kom med ideen om å starte ERA Digital, hev jeg meg på selv om jeg fortsatt hadde et år igjen av studiet og var høygravid. Jeg tenkte egentlig bare «hvorfor ikke?», ler Celine Hjeltnes.

Hver sin vei

I ERA Digital jobbet Celine og Henrikke opp mot sosiale medier til litt mindre bedrifter. Sammen klarte de å bygge opp bedriften og lage en slags grunnmur for videre vekst. Men før jul i fjor, bestemte de seg for å skille tjenestene sine i to ulike bedrifter. Henrikke Røder startet SoME-byrået Drivn Digital, mens Celine og samboeren Stefan opprettet Stårri, som offisielt startet opp i februar.

– Nå holder vi på med markedsføring og innholdsproduksjon for bedrifter. Jeg hjelper bedrifter med å styre deres konto i sosiale medier, og tar meg av annonsering, kampanjer og lager strategiplan for bedriftene om hvilket innhold som skal publiseres fremover. Mens Stefan jobber mer inn mot de større videoene og større prosjekter, der bedrifter trenger en skikkelig video eller reklamevideo, forteller Celine.

Celine Hjeltnes synes det var litt skummelt å starte for seg selv, men forteller at det har gått bra med Stårri den første måneden. Foto: Kristian Moe

En god start

Ettersom Stårri bare er en knapp måned gammel, er Celine og Stefan fortsatt i oppstartsfasen hvor de jobber med å bygge nettverk og kunderelasjoner, samt bli mer kjent for å bygge opp bedriften. Likevel har de allerede fått noen oppdrag, både på markedsføringssiden og videoproduksjonssiden.

– Vi jobber med litt forskjellig og har litt å gjøre. Men vi har selvfølgelig som mål å få mer, fordi vi har større arbeidskapasitet enn det vi jobber med nå, sier Celine.

Hvordan har det gått så langt?

– Egentlig overraskende bra. Det var jo litt skummelt å starte noe nytt for seg selv siden man er helt ansvarlig for egen inntekt, og har ingen å lene seg på. Det står bare på vår egen innsats, men så langt har det gått veldig bra, smiler Stårri-gründeren.

Mål om å utvide

Foreløpig er det bare Celine og Stefan som er en del av Stårri, men på sikt er målet til den nyoppstartede bedriften å vokse til å bli en mindre bedrift i et stort marked. Kanskje blir det mulig for Stårri å utvide tjenestetilbudet sitt også dersom muligheten byr seg.

– Vi håper å kunne ansette 1–2 nye i løpet av et par år hvis det går bra. Da kan vi kanskje få inn flere som kan hjelpe til med filmdelen. Det hadde også vært kjekt om vi kunne tilby noe innenfor det grafiske etter hvert, sier Celine Hjeltnes.

– Men inntil videre er fokuset vårt på å få det til skikkelig og bygge en sterk merkevare rundt oss selv, så får vi se hvor vi ender opp, avslutter hun.