Aalesund Protective Wear AS har fått inn Marius Øverås som ny Head of Sales og Ingvild Janne Tørlen i nyopprettet rolle som CRM & B2B Marketing Manager.

- Jeg gleder meg til å jobbe med en engasjert og faglig sterk salgsavdeling, som jobber med både norske og internasjonale kunder, sier Marius Øverås.

Marius Øverås tar med lang erfaring innen salg og kommer sist fra stilling som regionssjef hos Nortel. Han er allerede godt i gang med å videre styrke salgsavdelingen hos AAPW med blant annet å rekruttere flere selgere, melder Aalesund Protective Wear i en pressemelding.

- Noe annet som tiltalte meg med AAPW er den lokale forankringen. Både design, marked, supply og lager ligger her, og vi får jobbe tett sammen på tvers av avdelinger. For meg er det viktig å bidra til verdiskapning her på Sunnmøre, så det var en viktig driver da jeg valgte å gå til AAPW.

Markedsavdelingen vokser

- I løpet av de par siste årene har markedsavdelingen økt fra én til åtte ressurser som jobber sammen for å nå våre ambisiøse mål for merkevarene Aalesund Oljeklede, Regatta, Strakofa og BLÆST, forteller COO i AAPW, Sondre Aakre. Nå styrker vi også salgsavdelingen og de viktige synergiene mellom salg og marked, og vi er veldig fornøyde med med at både Marius og Ingvild valgte oss videre i karrieren.

Å jobbe med sterke, sunnmørske merkevarer ble nemlig fristende for Ingvild Janne Tørlen som nå har flyttet tilbake til Ålesund etter over 20 år i Oslo, og tar med seg mye erfaring fra store merkevarer som Posten, Telia, Dagens Næringsliv og IBM. Hun ser frem til å utvikle arbeidet rundt kundereiser, lojalitet og markedsføring mot bedriftsmarkedet.

- I 2023 klaffet plutselig de faktorene som gjorde flytting tilbake til Ålesund aktuelt, og da Aalesund Protective Wear AS etter noen samtaler tilbydde en stilling skreddersydd for min kompetanse og erfaring var det lett å takke ja, sier Ingvild Janne Tørlen.